Manon Media Productions

image

Gemeente Waalwijk

By /

GEMEENTE WAALWIJK

DETAILS

Klant: Gemeente Waalwijk & Stichting Light of Life

Dienst: Video

OVER DE SAMENWERKING

Stichting Light of Life en Gemeente Waalwijk werken samen in een schoolproject om bewustzijn te creëren rondom kinderarmoede. Een groep van leerlingen uit groep acht kreeg het idee om een documentaire te maken en zodoende zijn de begeleiders op zoek gegaan naar iemand die dit kon regisseren, coördineren, filmen en monteren.

Via hun netwerk zijn ze bij Manon Media Productions uitgekomen. Ik heb ze geholpen bij het opzetten van de verhaallijn, het maken van de afspraken met interviewkandidaten tot het samen met de kinderen opstellen van vragen en oefenen hoe je moet interviewen.

Het resultaat? Een documentaire waarin zes kinderen uit groep 8 van de Teresiaschool in Waalwijk het onderwerp kinderarmoede onderzoeken. Ze hebben verschillende mensen geïnterviewd en hebben zelfs minister-president Mark Rutte gesproken. Vragen zoals: Wat is armoede in Nederland? Wat betekent het om arm te zijn in Nepal? Wat is het effect van corona op armoede? Wat kunnen we doen om armoede te voorkomen? Een interessante zoektocht die is vastgelegd in de documentaire “Geef nooit op”. 


image

Bibliotheek Midden-Brabant

By /

BIBLIOTHEEK MB

DETAILS

Klant: Bibliotheek Midden-Brabant

Dienst: Tekst & video

OVER DE SAMENWERKING

De Bibliotheek Midden-Brabant is een mooie klant waarvoor ik zowel video’s als teksten heb gemaakt. Zo maakt de bieb geen ‘gewoon’ jaarverslag, maar een online overzicht met praktijkvoorbeelden die het beleidsplan ondersteunen. Een eigen variant om te verantwoorden welke projecten er worden opgepakt.

Voor die praktijkvoorbeelden worden er verschillende projecten uitgelicht, waaronder een schrijfwedstrijd in Oisterwijk en De Taalklas in Hilvarenbeek. Beide ondersteund vanuit de bibliotheek, maar elk met het oog op een andere doelstelling. De Taalklas richt zich op zelfredzaamheid van jonge vluchtelingenkinderen en de schrijfwedstrijd focust op de verbinding van de samenleving. Bij beide projecten heb ik de organisatoren geïnterviewd.

Video

Aanvullend op het jaarverslag heb ik ook een video gemaakt van BoekStart Coach, een project dat bij meerdere consultatiebureaus in Midden-Brabant plaatsvindt. Vanuit de Bibliotheek is er op een vast moment een leesconsulent aanwezig die ouders vertelt over het belang van voorlezen aan baby’s en jonge kinderen. Een ander mooi project is de vierluik die ik maakte rondom Nederland Leest, dat in 2018 in het teken stond van Voeding. Centraal staan vier kleine foodconcepten in de regio Tilburg, zoals zeepjes gemaakt van groenteafval en het duurzaam kweken van oesterzwammen.


image

Cru de Cacao

By /

CRU DE CACAO

DETAILS

Klant: Cru de Cacao

Dienst: Fotografie

OVER DE SAMENWERKING

Cru de Cacao = Tom Stalpers, een chocolatier in Tilburg met een kleine atelier van waaruit hij chocoladecreaties en bonbons maakt voor met name horecagelegenheden. En laat ik nou gek zijn op chocolade!

Voor de website van Cru de Cacao mochten de basisproducten die ook door consumenten gekocht kunnen worden op de foto. Voor mij een uitdaging die ik meer dan graag aan wilde gaan. Alle producten hebben we in zijn atelier op dezelfde wijze op de foto gezet. Het materiaal heb ik aangevuld met vrij werk, waarvan een deel hieronder te zien is. Daar krijg je toch trek van?


image

Con Fuego

By /

DETAILS

Klant: Con Fuego

Dienst: Teksten

OVER DE SAMENWERKING

Restaurant Con Fuego is een prachtig grillrestaurant in hartje Breda. De zaak zit pal aan de Grote Markt en staat niet alleen bekend om het kwalitatief goede vlees, maar ook om zijn uitgebreide wijnkaart. Dat maakt dat ik en Con Fuego een perfecte match zijn.

Eigenaar Vasilios Papadopoulos wilde de website een opfrisbeurt geven en opvallende, goede vacatureteksten laten schrijven. Na overleg hebben we besloten de bestaande teksten te herschrijven en personaliseren, passend bij de uitstraling van de zaak, en de website gelijktijdig met de verbouwing van het restaurant grondig onder handen te nemen.


image

The Tosti Club

By /

THE TOSTI CLUB

DETAILS

Klant: The Tosti Club

Dienst: Teksten

OVER DE SAMENWERKING

The Tosti Club is de grootste tosti-keten van Nederland. Met inmiddels tien vestigingen vind je The Tosti Club door heel het land. Het concept: authentieke, dikke tosti’s die níét geplet zijn, maar wel goed gevuld zijn.

Eigenaar Jacco van Heijkoop zocht een tekstschrijver voor onder andere een aantal persberichten en zakelijke teksten. Zodoende kwam hij bij mij uit. Naast een persbericht over de diepvries mini-tosti’s schreef ik ook de teksten voor een presentatie over het foodserviceconcept van The Tosti Club voor inflight catering. Een mooie opdrachtgever, met duidelijke visie die ik verder heb mogen vertalen in zakelijke teksten.


image

Eethuis Twintig

By /

EETHUIS TWINTIG

DETAILS

Klant: Eethuis Twintig

Dienst: Teksten

OVER DE SAMENWERKING

‘Sla je krantje open, neem een goede kop koffie, heerlijk glas wijn of geniet van een uitgebreide lunch of diner. Eethuis Twintig voelt niet alleen als thuiskomen, het is thuiskomen.’ Het is het begin van een tekst die ik onder andere voor de website van restaurant Eethuis Twintig in Tilburg schreef.

Maar er is meer. Eethuis Twintig verstuurt iedere maand een nieuwsbrief vol evenementen en nieuwe gerechten. Drie keer raden wie die mag samenstellen? Juist ja, c’est moi! En dat vind ik helemaal geen straf! Eethuis Twintig heeft trouwens ook een menukaart in de vorm van een magazine, vol leuke weetjes over het restaurant en informatie over leveranciers en lokale partners. Ook hier werk ik meer dan graag aan mee. Wil je een voorproefje van de kaarten of nieuwsbrief? Check dan onderstaande foto’s en link.


image

Dis Donc

By /

DETAILS

Klant: Dis Donc

Dienst: Teksten

OVER DE SAMENWERKING

Pop that bottle! Als je champagne zegt, zeg je Dis Donc. Een klein champagne-importbedrijf dat gerund wordt door Jaqueline Smit. Deze dame is gek op champagne sinds ze bij toeval in de streek belandde en met haar neus in de boter viel op een speciale beurs.

Voor Jaqueline heb ik een verschillende persberichten geschreven, onder andere over de opening van haar plop-upstore in Tilburg: een feestelijke pop-upstore met allerlei verschillende champagnes en champagne-gerelateerde accessoires.

Ook verzorg ik sinds 2020 de nieuwsbrieven voor haar. Samen hebben we naar een passend ontwerp gekeken dat helemaal past bij haar sprankelende persoonlijkheid én champagnes. Santé! Op een mooie samenwerking.


image

Anne Neijnens

By /

ANNE NEIJNENS

DETAILS

Klant: Anne Neijnens

Dienst: Fotografie & video

OVER DE SAMENWERKING

Anne Neijnens heb ik leren kennen tijdens een van haar colivings, waar we een week lang samenwerkten en woonden met andere vrouwelijke ondernemers. Naar aanleiding van mijn eerste deelname in Norg en de foto’s die ik daar maakte, heeft Anne mij gevraagd om bijna een jaar later weer mee te gaan om de hele coliving in foto’s vast te leggen.

Inmiddels hebben we meer samenwerkingen achter de rug. Zo hebben we samen voor een van haar klanten een videoregistratie van een presentatie gemaakt.


image

Bitterballenkoningin

By /

BITTERBALLENKONINGIN

DETAILS

Klant: Bitterballenkoningin

Dienst: Fotografie & video

OVER DE SAMENWERKING

Ilona de Wit is een rasechte foodblogger die vooral géén sponsored content plaatst. Ze doet haar eigen ding, waaronder het regelmatig draaien van bitterballen. Je snapt het, ze is een vrouw naar m’n hart. Wat met een geintje tijdens een bitterballenborrel met enkele foodies begon, mondde uit in haar eigen kookboek: Het Bourgondische Bitterballenboek.

Het boek heeft ze in eigen beheer uitgegeven en daarom heeft ze van verschillende mensen hulp ingeschakeld. Drie keer raden wie ze vroeg voor een reeks mooie auteursfoto’s, foto’s voor op social media én een how-t0-video voor het maken van bitterballen 😉.


image

Foodmakers

By /

DETAILS

Klant: Foodmakers

Dienst: Video

OVER DE SAMENWERKING

Foodmakers is een tv-programma en online platform over de agri- en foodsector. Het platform deelt verhalen over de sector. Want waar komt ons voedsel vandaag? Hoe groeit het? Hoe innoveren boeren in een duurzaam bedrijf? Foodmakers is regelmatig op zaterdagmiddag te zien op RTL4.

Als video editor heb ik voor Foodmakers korte video’s gemonteerd speciaal voor de Facebookpagina. Daarnaast heb ik de productie en montage gedaan van receptenvideo’s voor onder andere carrot dogs, stoofpotje met mais en kip, spaghetti met prei en sambal. Ook heb ik items gemonteerd voor de uitzendingen, onder meer over spaghettipompoen, Nederlandse wijn en winterpenen. In onderstaande YouTube-playlist is een deel van deze gemonteerde video’s te bekijken.